mucho amor

mucho amor

Tuesday, January 17, 2012

Plan and and and.....



Hello Hey Hi and Assalamualaikum :)

So people, how are you doing? Is it good on this Wednesday? Well if good, thumbs up for yeah! K, fail ah intro camni. Haha. Tapi tidak mengapa, boleh diabaikan *kenyit-kenyit mata* 
Tadi selepas duduk, bangun, berdiri, berjalan, dan akhirnya duduk semula. Something tiba-tiba datang dalam fikiran aku. Aku teringat kononya segala plan yg akan dibuat selepas habis je SPM. Yeah, habis je SPM mmg kalau boleh mmg nak buat la semua tu.

Dulu, before SPM start. Macam-macam plan ada. Termasuk lah plan yg logic, tk logic. Plan macam tk perlu ada pun takpe, dan sebagainya. Haha. Okay seksi kan? Baik punya plan sekali satu pun tk buat lagi. Muahaha.

Plan #1 
Jual something online. Yeah, idea ni mama yg bagi. Mama suggest supaya kita jual la anything through blog or create website sendiri. Yes, setakat blog boleh la kan. Tapi sampai create website tu tidak reti la. Tapi mama kata takpe, mama boleh ajar kan. K, mmg dah semangat la time tu. Sebab nanti ada chance pergi office mama and belajar dengan trainer yg ada dekat sana. Suka habis ah time tu. Tapi skarang? K, sikit punya semangat plan sebelum SPM tu. Sampai sekarang tk tanya lagi dekat mama pasal benda tu. K, alyaaa k (Y)

Plan #2
Disebabkan aku mmg habis SPM on 30/11/11 tu, aku dah plan dengan cousin aku untuk stay dekat rumah dia sepanjang dia cuti tu. Yes, ada masa lebih kurang sebulan lebih sebab cousin aku tu akan continue study dia on January. Sepanjang aku busy dengan SPM tu pun dia tengah busy dengan final exam dia. So mmg boleh dikatakan sangat lama gila ah tk jumpa dia. Tapiii bila dah habis SPM? Ada aku pergi rumah dia? ADA ADA, DUA KALI JE :( okay sedih okay, konon nak stay sana sebulan. Tapi? k, sedih lagi.

Plan #3
Well, bila semua yg form 5 ni tengah busy dengan SPM. Mesti lah takde masa untuk lepak sama kan? Okay, plan lagi ni. Lepas SPM mmg gila gila punya ah nak melepak dengan kawan-kawan. Yg sama class ke, tk sama class ke. Asalkan dia kawan kita, and kita mmg rapat dengan dia mmg plan akan melepak sama lepas SPM nanti. Habis SPM dah ni. Wehh, ada kita melepak tk? Takdooooo, semua pulak dah busy nak cari kerja la, itu la. Ini la. And and, paling sedih tu yg pergi PLKN :( tapi nasib baik yg duduk setaman dengan aku, habis semua aku kutip ajak melepak. Hihi, thanks NABILA, thanks ALIA, thanks AIN :') and tk lupa juga yg sanggup ni dtg rumah aku semata-mata nak lepak sama, ni yg paling suka nihh. Thanks ARINA, thanks KAMILA, thanks WANA, thanks FARAH :') tidak kurang juga yg menghabiskan masa sama-sama tengok wayang sama-sama. Thanks HAZIQ :* thanks IFFA, thanks FARIHIN, thanks PAAN. And sape-sape je la lagi yg aku ada jumpa time dah habis SPM ni :) korang ter-awesome okays! sayang sikit! mueheheh

Plan #4
Okay, aku rasa plan 4 je yg menjadi. Which is, menghabiskan segala masa yg ada sepanjang 3 bulan ni, dengan duduk rumah. Okay, plan terbaik. Duduk rumah, jadi bibik untuk mama and ayah. Oh yes, tapi kakak ikhlas ni mama ayah. Kakak ikhlas ni jaga adik *batuk-batuk* lol. Yes, so sekarang, aku fully free. Duduk rumah 24/7. Aku hanya akan keluar kalau ada kawan yg ajak hang out sama. Aku hanya akan keluar kalau mama and ayah ajak keluar. And aku hanya akan keluar bila mama and ayah ajak pergi holiday. Comel tk kehidupan aku skarang? *tolong cakap comel* haha.


Tu antara plan yg aku ingat la, I think ada lagi sebenarnya. Tapi tu je yg mampu ingat dulu. Hew hewww. Seriously, lepas raya cina harus cari kerja. Harus k, harus.

2 comments:

/>