mucho amor

mucho amor

Wednesday, January 19, 2011

today is a holiday :D

today aku cuti! yeah, sekolah bagi cuti memandang esok thaipusam. sekolah aku dapat extra cuti sehari and sekolah adik aku pulak, TAK cuti. haha. then pagi-pagi lagi mama dah call nak make sure dua orang anak kesayangan dia ni tak bangun lambat and sudah breakfast and buat perkara yang sepatutnya! my mum macam cikgu disiplin sikit, agak-agak buat hal sikit. confirm kena. hohh.

me: *on the phone* hello ma! *muka agak senyum tk berapa nak ikhlas sebab takut.
mama: haaa, dah bangun pun. ingat tido lagi. dah breakfast?

*dah agak dah. mama mesti tanya punya. and i was like,

me: dahh bangun dahh. and dah breakfast dah.

*sebenarnya, tak breakfast lagi! tapi aku dah mandi okay? :D

mama: oh okay, makan apa tadi? along dah bangun?
me: roti je, and along dah bangun dah :)

*okay pleasee mama. stop tanya pasal kiteorg. then buat-buat tanya pasal adik.

me: ma, adik sekolah agama tak harini?
mama: sekolah lahh. bukan ada budak india pun cikgu nak bagi cuti.

*omaigodd. lupa pulak! haha. tu lahh nak tanya sangat. konon-konon prihatin kaan. last-last salah soalan. adeii. haha.
untuk mengakhiri perbualan tu tadiiii, well seperti biasa. mama wajib meninggalkan segala pesan and kata-kata hikmat yang wajib dipatuhi. huishh pesanan menusuk kalbu!

mama: okay dah. duduk rumah, jangan tahu nak online je. buat apa-apa yang patut. pergi study ke apa. awak tu nak SPM. ingat! berapa bulan je lagi.

and I was like? haaaaaaaaaaaaa! jangan la cakap macam tu! cara mak aku cakap macam lagi berapa hari je aku nak SPM! ==' *stress tension semua ada!*



2 comments:

/>